Послание Фотея митрополита о агнецех святых

Послание Фотея митрополита о агнецех святых
      Благословение Фотея, митрополита Киевского и всея Руси, в Псков собору Святыя Троици и всему священническому чину. Что ми, сынове, пишите к нашому смирению от недоведомых Божественных таин и о прочих вещех, и о сем благодарю ваше священство. Идеже понеже убо еже вразумевасте великое Божье священство, идеже бо священник священно съвершаеть, и тамо ангели желают приникнути. И что ми пишете, сынове, прьвое въспрос имеа о Божественных и о святых Агнецех: по обычному благословению от настаателя приходить ерей купно со диаконом пред святаго жертвеника, и дискос убо поставляет от левыа страны, Святую же Чашю от десныа страны, яко же по чину их, по обычаю и прочаа. И творять по три поклоны пред святою проскомидиею, глаголюще в собе: «И искупил ны есть нас от клятвы законныа честною Си Кровию. Таже поп рече: «Благословен Бог нашь, всегда и ныне и присно», и приемлет в десную руку святое копье, в левую же руку проскуру, и знаменаеть копьем трижды, глаголя над проскурою с копьем: «Вспоминание Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа». И абье вънзет копье от левыя страны проскуры и прорезает от себе кверху по левой стране глаголя: «Яко овчя, на заколение веден»; на десной же стране глаголеть: «Яко агнец, прямо стригущему его безгласен, тако не отверзает уст Своих»; на горней же стране глаголеть: «В смирении Его суд Его взятся»; на дольней же стране глаголеть: «В смирении Его суд Его взятся»; на исподней стране глаголеть: «Род же Его кто исповесть»; выимая же глаголеть: «Яко вземлеться от земля живот Его». И полагаеть его во знак во святом дискосе, и прорезает его священник крестообразно, глаголя: «Жрется Агнець Божьи, вземляй грехы всего мира, за мирскый живот и спасение». И превращаеть его ниць, аще несть тепл, яко же преже рехом, и не прободает же его, но приемлет другую просфиру и не глаголеть: «Благословен Бог наш». «Во въспоминание Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа»,— трижды глаголеть сие над Агнецом и с копьем крестообразно, яко же преже указахам; таж режа глаголеть: «Яко овчя, на заколение ведеся», и прочая такоже по обычаю, а не прободаеть его и сего, но токмо пререзуеть и сего глаголя: «Жрется и закалается». И тако приемлеть и третьюю просфиру и творит на ней, яко же и на первой; «благословен же Бог наш» — не глаголеть, но токмо обычная, елико будуть надобно Агнецов, и творить сие и на прочих. Последи сложив Агнеци на три части по два, аще суть шесть, и прикладываеть святое копие одно ко всем Агнецам, от десныя страны глаголя: «Един от воин копьем прободена». Таж дьякон, приемь благословение от иереа, вливает вино и воду во Святую Чашю, и посемь бываеть проскомисание и конець его, яко же писано по обычаю, и литургиа по обычаю Златоустаго или великого Василья. Егда свершится служба вся до: «Вонмем, святая святым», и тогда един Агнець разламляеть на четыре части и едину влагает во Святую Чашю, и три части на святом дискосе, от нихже долняя часть святого Агнеця, той причащаемся. И преже убо святого причащения напаяет святые Агнеци Святою Кровью от Святыа Чаши на всех четырех углех святого Агньца коегождо и влогает их в уготованное им место, а и тии доры, от нихже выиманы святы Агнеци, опроче блюдомы суть или в том же сосуде, но пределя промежи святых Агнецев имущи. А еже инии творят сице, напаяя святыя Агнеци, и пологають в тыя же доры, от нихже выиманы суть святыа Агнеци, и се убо неподобно есть отъинудь, и нечестивых бо се есть; но особ пребывати должни суть.


О ПЕНЬИ СВЯЩЕННИКОМ И МИРЯНИНОМ



      Еже ми писасте, како попу пети во своем дому пред святыми иконами: аще восхощеть все по церковному правилу пети, то не возбраняется ему; аще ли одино начало творити рекши: «Благословен Бог нашь» — и отпуск токмо, и се на его произволении есть, но небещенней сия вся во славу Богу творить со вниманием. А мирскым людям, православно живущим, подобно и сим правило церковное держати пред святыми иконами во своих домех, понеже и должни суть творити сиа. Аще произволят, на вечернице великую вечере или малую и паки, воставши от ложа, полунощниц и заутреняа, со Псалтырою и со прочим последованием, должни суть творити, аще произволять; а священническаго ничтоже не творить, ни начало: «Благословен Бог нашь», вместо начала глаголеть сице: «Молитвами святых отець наших, Господи Иисусе Христе Сыне Божии, помилуй нас, аминь»; а вместо отпуста глаголеть сице: «Молитвами Пречистыа Ти Матери и всех святых, Господе Иисусе Христе Сыне Божии, помилуй нас, аминь».


А СИЕ О АЛЛИЛУИИ



      Что ми пишете о «аллилуии» и на «славах» сице глаголи: «Слава Отцю и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно, в веки веком, аминь. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тобе, Боже. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тобе, Боже. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тобе, Боже. Слава Отцю, и ныне и присно». А «Бог Господь» поють на утрении пятью, яко же предано святыми отци, понеже три стиха суть. Преже убо поеть певець среди церкви, зря ко востоку, еклисиарх или на то устроеный мних, и поеть: «Бог Господь явися нам»; и 1-й лик в той же глас: «Бог Господь явися нам, благословен грядый»; и певець стих 1-й: «Исповедайтеся Господеви»; и другой лик 2-е: «Бог Господь явися нам»; и певець 2-й стих: «Не умру, но жив буду, исповем дела Господня»; и лик 1-й в третье: «Бог Господь явися нам»; и певець третий стих: «И есть дивна во очию нашею»; и 2-й лик 4-е: «Бог Господь явися»; и 1-й лик опять: «Бог Господь»; и по сему чину и «аллилуиа» в посты на глас Охтоику пятью со стихи их, а на молебене, яко же произволять по обычаю их.


ПРАВИЛО О СВЯЩЕННИКАХ И МИРЯНАХ



      А попу, держа другого попа в покаянии у себе, самому у него неподобно каятися; аще ли у своего отца духовного восхощеть Тело и Кровь Господню приимати, причаститися, то невъзбранно. Котории люди бес покаяниа живуть, а отца духовного не дръжать, аще и ко церкви приходять или не приходять,— не приимать от них приношениа к церкви; а своим детем духовным възбраняйте с таковыми ясти и пити, ни во своа домы призывати, ниже к ним ходити, понеже и сами сии отлучишася стада Христова словесных овец. И, елика сила, таковых приводити к покаянию и от злых приимати с радостью, а не гордяся, да не погибнеть во своем нечестьи.


О ПОНАГИИ



      А что ми пишете о вечерни и понагии: аще созвани бывше со благочестьем в дом некоего христолюбца, на тряпезе по вечерянии молвити Богородици, яко же устав держит. На тряпезе преже обеда святый хлебець Богородици святыя выняти и по вечерянии, певше обычная, святыя Богородици хлебець въздвизати по обычаю, яко же указася во устав; и священники сами от него ядять, и прочим дають, аще ли плотью чисты.


О КРЕСТАХ



      Да еже на кресте имени не будеть, тому не поклонитися, а не поругатися ему, ниже разоряти таковых. А крест имуть новый делати, велик или мал, яко же художник и мастерь на се устроенный, чим таковое устроити действо, или снастью некоею, или гвоздья, ко довлению на утвержение есть: сие не поругание есть кресту, но утвержениа ради повелено есть мужем окажен. А мирскым людям во своих домех, православно живущим по закону Господню, а не присовокупився к жене своей, достоит кадить святыа иконы и самым, аще ли не будеть священника ту; и не токмо самем мужем, но и женам благочестивым и чистым от мужа кадити повелеваю, и детей своих тому же учите, аще и велми малы суть, понеже православных сия обычая суть.


О ЦЕРКВАХ



      А церкви ветшаныа и кровли их, аще не суть довални ни на чтоже, ни на кою потребу к тойже церкви, а не ко иному устроению потребни, таковое повелеваю огнем сожещи и попел их всыпати в текущюю воду, да не сквернится святое небрежения ради или скота. А кресты, иконы ветшаныа оставити тако пребывати, но в честне месте и в устроени. А не своих детей не венчай; ни проводы пети, аще некая великая нужа случиться.


О СВЯТЫХ ВЕЛИКЫХ ТРЕХ СВЯТИТЕЛЬ: ВАСИЛИА, ГРИГОРИА, ИОАННА ЗЛАТОУСТАГО



      А что мя вопрошаете о трех святых великых трех святитель и равных апостолом, Великаго глаголю Василия и Иоана Златоустаго, Григория Богослова: о сих убо известно и разумне навыкох, таковое правило положено бысть сими Божествеными писаньми и святыми отци и законноположися празновати месяца генваря в 30 день, еже и вся вселенная сдержит, идеже есть православное христьянство, сим единокупно празник сотворяюще торжествен стихарями, и чтении, и всенощными славословьи. Понеже бо, яко большии суть святителем, яко вселенней сущая светила нелестная, небоявленныа звезды и апостолом единоравнии, яко Иоан блаженый, святитель Евхатский, движим Святым Духом, пиша о них и украшая похвалами праздньство их, и во едином от своих писании рече сице, яко аще и дерзостно есть глаголемое се: «Аще, — рече, — не быша велиции сии три святителя были, достоаше быти второму апостольскому пришествию на землю». И смотри мужа художству во едином месяци обретаеть и сих всех триех в том, и пологает сим праздник в 30-е месяца. Темже и аз, ревнуя сих преданию истинному, и вам повелеваю и молю вашю любов: не обленитеся сии праздник всяческы совершати и украшати, торжествеными похвалами же и всенощными славословьи, и помощи от них требовати, понеже суть ходатаи ко Богу. Святого же Иполита в 30-е месяца сего служба есть, поется на павечерници преже сего дни или когда разсудить еклисиарх по предатае к Богу.


      По премногу же бых писал о всем к вашой любви, понеже устав много сдержить: ныне сие случися тако, вмале сие написах вам. А дана грамота на Москве месяца августа в 12 день, индикта 12, в лето 6927 (т.е. 1419)»

Ресурс: Виртуальная школа БАКАЙ
Статья: Послание Фотея митрополита о агнецех святых
Опубликовано:
Автор:
Читателей:951

Оценка статьи:
ОтвратительноУжасноПлохоСреднеХорошоПохвальноОтличноПревосходноПрекрасноВеликолепно!
[Голосов: 3]



 
История вычислительной техники 1971 создан первый 4-разрядный микропроцессор
1971 создан
По заказу японского производителя микрокалькуляторов Busicom команда разработчиков Intel под руководством Тэда (Маршиана Эдварда) Хоффа создает первый 4-разрядный микропроцессор Intel-4004. Скорость
Линия времени 1200 до н.э. Дорийцы. Основание Спарты.
1200 до н.э.
Первоначально дорийцы населяли Северную и Среднюю Грецию. Они жили у Олимпа и Оссы, в фессалийской местности Гестиейе и в Дориде у Эты. Позже дорийцы переселились в юго-западные районы Греции,
Личность в истории Филипп II август (1165-1223)
Филипп II
Король Франции с 1180 г. Проводил политику централизации государства. Обуздал знать, лишив ее прежней независимости. Добился почти четырехкратного расширения королевского домена, что сделало короля
Биологический справочник Клонирование
Клонирование
Получение нескольких генетически идентичных организмов путём бесполого размножения называется - клонирование. Клонированием называют также получение нескольких идентичных копий наследственных
Это интересно! СВЕТОФОР
СВЕТОФОР
В 1868 г. в Лондоне установили первую ночную систему сигнализации при переходе улиц. В ней применялись красные и зеленые газовые лампы. Но после аварии, когда взрыв лампы привел к гибели полисмена,
Это интересно! ПАРОВЫЕ СУДА
ПАРОВЫЕ СУДА
В 1783 г. француз Клод маркиз де Жоффруа дэАббан (1751-1832) построил первый пароход - "Пироскаф". Его колеса вращала паровая машина. В 1836 г. английский фермер Френсис Петтит Смит (1803-1874)